Kwaliteit leveren, dat is één van de belangrijkste kenmerken van NOBCO. NOBCO-coaches onderscheiden zich in professionaliteit door hun opleiding en in veel gevallen hun internationaal erkende keurmerk. Het keurmerk borgt dat coaches zich blijven ontwikkelen, nascholing volgen, intervisie houden, de ethische code onderschrijven en zich committeren aan de klachtenregeling.
Internationale Ethische Code
Ontevreden klanten kunnen een klacht indienen over de werkzaamheden van hun coach. De Commissie Klachtbehandeling beoordeelt de klacht aan de hand van het klachtenreglement en de Internationale Ethische Code. De IEC biedt richtlijnen voor een professionele, transparante en uniforme werkwijze voor coaches.
In de IEC is opgenomen hoe je als beroepscoach omgaat met thema's als integriteit, professionaliteit, contractering en vertrouwelijkheid. Door je als coach aan te sluiten bij NOBCO laat je zien dat je de IEC volgt.
EIA-keurmerk
Het European Individual Accreditation keurmerk (EIA-keurmerk) is hét Europese kwaliteitskeurmerk voor professionele coaches. Het keurmerk draagt bij aan de hoge standaard van zowel onze coaches, als onze opleidingen.
Lees hier meer over het EIA-keurmerk
EQA-keurmerk
Het European Quality Award keurmerk (EQA-keurmerk) is het Europese kwaliteitskeurmerk voor opleidingen op het gebied van coaching en mentoring. Het keurmerk draagt bij aan de hoge standaard van zowel onze coaches, als onze opleidingen.
Permanente Educatie
Met het PE-vignet worden coaches ondersteunt bij het kiezen van hun Permanente Educatie (PE). Aanbieders van diverse soorten coachopleidingen, zoals (korte) opleidingen, cursussen, trainingen, masterclasses en workshops kunnen in aanmerking komen voor het vignet. Het PE-vignet laat zien dat een opleiding past bij de PE-criteria van NOBCO. Opleidingen die het PE-vignet dragen worden door NOBCO opgenomen in de scholingsagenda. Op deze manier is de opleiding ook zichtbaar voor coaches.
Meer over PE-vignet